План роботи творчої групи з інноваціної діяльності
І. Мета роботи методичної
комісії :
Створення моделі інноваційного освітнього простору
ПТНЗ ХВПУ№6 як одне з умов підвищення якості освіти.
Основні завдання методичної
комісії:
Підвищити рівень професійної
майстерності педагогів ХВПУ№6.
Стимулювати і активізувати
експериментально-наукові дослідження педагогів, націлені на розробку
перспективних технологій навчання і виховання дітей.
Створити необхідні умови для
творчої діяльності педагогів, майстрів
в/н
Здійснити інформаційну,
науково-методичну і психолого-педагогическую підтримку творчих пошуків.
Пропагувати інновації і досвід
інноваційної діяльності в масовій педагогічній практиці.
Зробити методичне оформлення
інновацій, що дає можливість їх масового використання.
Обєкт, предмет комісії
іноваційної діяльності
Об'єктом інноваційної діяльності
є інновації (нововведення; лат. novo - змінювати, оновлювати). Це новостворені
(застосовані) і (або) вдосконалені технології, продукція або послуги, а також
організаційно-технічні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або
іншого характеру, що суттєво поліпшують структуру та якість виробництва і (або)
соціальної сфери.
Отже, інноваційними продуктами
можуть бути визнані:
o інноваційні програми і проекти;
o нові знання та інтелектуальні
продукти;
o виробниче обладнання і процеси;
o інфраструктура виробництва і
підприємництва;
o організаційно-технічні рішення
виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру, що відчутно
поліпшують структуру і якість виробництва і (або) соціальної сфери;
Суб'єкти інноваційної діяльності
- фізичні або юридичні особи, які провадять інноваційну діяльність і (або)
залучають майнові та інтелектуальні цінності, вкладають власні чи позичені
кошти в реалізацію інноваційних проектів.
Очікувані результати:
Ø Підвищення якості
організації методичної роботи в ПТНЗ ХВПУ№6 (перехід на інноваційну модель
методичної роботи).
Ø Формування позитивного
іміджу ПТНЗ ХВПУ№6 як лідера, орієнтованого на стійкий розвиток, підвищення
його конкурентоспроможності по відношенню до традиційних ПТНЗ, що залучить
додаткові інвестиції, дозволить встановити і розширити партнерські зв'язки.
Ø Удосконалення інноваційної
моделі освітнього простору в умовах реалізації пріоритетних напрямків роботи ПТНЗ.
Ø Підвищення кількості
педагогів, що підвищують свій професійний рівень і кваліфікацію.
Ø Активну участь педагогів
в узагальненні та розповсюдженні інноваційного педагогічного досвіду роботи на
районному, республіканському і російському рівнях.
Ø Позитивне зміна
професійної компетентності педагогів ПТНЗ та їх ставлення до роботи.
Ø Підвищення рівня
педагогів в оволодінні сучасними освітніми технологіями.
Ø Оперативне і позитивне
реагування педагогів на впровадження інноваційної діяльності у виховно-освітню
діяльність дошкільного освітнього закладу.
Побудова плану роботи заснована на принципах:
Гуманізм (створення в ДНЗ ХВПУ№6 емоційного
поля відносин, що забезпечують повагу до особистості педагога, пошук коштів
індивідуального підходу з метою оптимального включення в освітній процес
кожного педагога).
Демократизація (активізація
участі всіх суб'єктів інноваційної діяльності в процесі вибору та планування
змісту інновацій).
Науковість, аналітична
діяльність.
Системний підхід (збалансованість
планування інноваційної діяльності в ДНЗ ХВПУ№6).
Перспективність (спрямованість на
кінцевий результат).
Ритмічність (рівномірний розподіл
всіх дій в плині навчального року між членами педагогічного колективу, що
беруть участь в інновації).
Реальність поставлених цілей.
Динамічність (змінюваність під
впливом зовнішніх і внутрішніх факторів).
Принцип головної ланки (вибір
основних цілей на певних періодах часу і етапах інновації)
Актуальність інноваційної
діяльності.
Актуальність новацій пов’язана з можливістю і необхідністю розв’язати певну
проблему саме зараз. Проблема означає невідповідність між реальним станом справ
і бажаним, між об’єктивно існуючими проблемами і можливостями їх вирішити, між
бажаними результатами і вибором способів їх досягнення. Проблема стає
актуальною, коли постає необхідність розв’язати протиріччя для досягнення
певної мети діяльності і конкретних результатів.
Діагностичний
інструментарій:
- Діагностика готовності
педагогів до впровадження інноваційної та експериментальної діяльності в
систему методичної роботи ПТНЗ.
- Результати діагностування,
самодіагностики професійної діяльності педагогів, їх утруднень і освітніх
потреб.
- Комплексний аналіз методичної
роботи за рік.
В процесі реалізації плану використовуються
такі методи:
вивчення
науково-практичної, психолого-педагогічної і методичної літератури з теми
проекту, нормативних та інструктивних документів;
аналіз наявного досвіду з
теми;
теоретичне моделювання;
методи педагогічного
аналізу (діагностика, контроль і спостереження, анкетування, інтерв'ювання і
т.д.);
використання ІКТ в
організації інноваційної методичної роботи;
метод вивчення,
теоретичного аналізу та узагальнення досвіду, що складається в ході
інноваційної діяльності.
Загальне (стратегічне
керівництво) здійснює завідувач.
Координацію програмного і
науково-методичного забезпечення інноваційної діяльності, а так само
проектировку, оперативну корекцію, контроль здійснює викладач-методист.
Оперативне виконання - педагоги ДНЗ
ХВПУ№6.
Запрошені учасники-фахівці,
методисти здійснюють наукове консультування, експертизу, рецензування.
Напрями розвитку інноваційних процесів
1. Інновації в управлінській діяльності:
v програмно-цільовий педагогічний
менеджмент і маркетинг;
v створення єдиної програми
управління інноваційною діяльністю в ДОУ;
v широке делегування
повноважень і розширення ступеня участі співробітників в управлінні розвитком ДНЗ
ХВПУ№6.
v розробка Концепції
розвитку ДНЗ ХВПУ№6, стандартів за різними професіями;
v зміна алгоритму
проведення внутрішнього контролю за якістю освіти, впровадження його нових
форм, делегування контрольних функцій;
v створення
нормативно-правової бази, що регламентує інноваційну діяльність в ДНЗ ХВПУ№6;
розвинена система самоврядування
за рахунок створення колегіальних органів, створені з числа
педагогів-новаторів, що вдосконалюють діяльність ДНЗ ХВПУ№6 в єдності
управлінського і науково-дослідного аспектів.
2. Інновації в роботі з педагогічними кадрами:
ü створення системи
безперервної освіти та самоосвіти педагогів ПТНЗ;
ü розробка програми
формування кадрового потенціалу;
ü розробка педагогами
індивідуальних програм педагогічного пошуку;
ü індивідуалізація форм і
методів методичної роботи залежно від рівня професійної майстерності педагогів;
ü використання активних
методів навчання педагогів (майстер-клас, педагогічні ринги, стажерські
майданчики, педагогічні проекти, використання ІТК-технологій і т.д.);
ü самореалізаціонние форми
підвищення професійної кваліфікації (творчі конкурси та лабораторії, публікації
досвіду роботи в ЗМІ, створення банку інноваційних ідей, клуби за професійними
інтересами і т.д.);
ü узагальнення і трансляція
передового педагогічного досвіду (ПТНЗ);
ü використання педагогами
інноваційних авторських технологій;
ü подальша інтеграція
інноваційних процесів в різні напрямки роботи ПТНЗ.
3. Інновації в змісті освіти
ü адаптація і впровадження
нових авторських, додаткових програм;
ü розробка та реалізація
власних парціальних програм та педагогічних технологій;
ü організація додаткових
освітніх послуг.
Робота по кожному з інноваційних напрямів
здійснюється в чотири основних кроки:
1. Пошук нових ідей:
- Створення інформаційного фонду
шляхом збору та аналізу інформації;
- Виявлення інноваційних потреб ДНЗ
ХВПУ№6 ;
2. Формування нововведення:
- Формулювання ідей і можливостей
інноваційних ДНЗ ХВПУ№6, планування етапів роботи;
- Апробування інноваційних ідей
за участю «випереджаючої групи» педагогічних колективів ДНЗ ХВПУ№6;
- Підведення підсумків
апробування, прийняття рішення про масштабне нововведенні, вироблення програми
її реалізації;
- Розробка нормативно-правової
бази інноваційної діяльності.
3. Реалізація нововведення:
- Навчання інноваційним технологіям
всіх педагогічних колективів (крім колективу «випереджаючої групи») ДНЗ ХВПУ№6 ;
- Мотивація і стимулювання
педагогічних працівників до інноваційної діяльності;
- Дослідницька, творча,
рефлексивна діяльність педагогів.
4. Закріплення нововведення:
- Розробка презентаційних
матеріалів;
- Поширення досвіду роботи на
обласному рівні
- Експериментальна діяльність
ІІ. Завдання на новий навчальний рік
1.
проблема інтеграції навчання і
національного виховання у контексті сучасної освіти
2.
Впроваджувати технології розробки уроків
з використанням електронної підтримки
3.
Застосування електронних підручників при
вивченні предметів
4.
Особливості виховання та навчання учнів
з особливими потребами
5.
Формування особистості учня та
підготовка його до життя в сучасних умовах через застосування інновацій у
виховному процесі
6.
Створювати взаємовідвідування уроків
згідно графіків
7.
Забезпечити та контролювати безпосередню
освіту педпрацівників ДНХ ХВПУ№6 згідно
з індивидуальними планими роботи
8.
Створювати банк методичних ідей та
напрацювань педагогів
9.
Розробка механізмів трансляції
напрацьованого передового досвіду на інші предмети учбового плану та професії
10.
Продовжувати роботу з проектом застосування хмарних технологій у
навчально-виховному процесіДНЗ ХВПУ №6 (створення блогів навчальних груп,
професій, власних блогів викладачів)
«Формування ключових компетенцій учнів шляхом
впровадження інтерактивних технологій та методів активного навчання»
«Формування ключових
компетенцій учнів шляхом впровадження інтерактивних технологій та методів
активного навчання з метою розвитку полікультурної компетенції учнів»
До складу методичної комісії інноваційної роботи входять усі майстри виробничого навчання та викладачі ДНЗ ХВПУ №6, які об’єднані у методичні комісії за наступними напрямками:
методична комісія викладачів
фізичної культури та Захисту Вітчизни
методична комісія
асистента реферанта
методична комісія
верстатних і слюсарних професій
методична комісія
комп’ютерних дисциплін
методична комісія
природо-математичних дисциплін
методична комісія
соціально-гуманітарного циклу
методична комісія
кухарів, кондитерів, перукарів
2. Придбання, створення і
оформлення нових матеріалів з предметів, які вивчаються
3. Накопичення матеріалів з
інноваційних технологій з метою досягнення більшої активності самостійності
учнів, розвитку їх творчого потенціалу у процесі навчання та позакласної роботи
№
|
Заходи
|
Форми і методи
|
Відповідальний
|
Серпень І засідання
|
|||
1
|
Методичні
рекомендації щодо організації та планування роботи на 2015-2016 навчальний
рік
|
повідомлення
|
Заст.директора
з НР Тарабаренко Л.Ю.
|
2
|
Інформаційна
складова підготовки викладача до інноваційної діяльності
|
повідомлення
|
Зав.бібліотекою
Ломакіна Л.О.
|
Вересень – ІІ засідання
|
|||
1
|
Затвердження
плану роботи МО на новий рік
|
повідомлення
|
Храмцова М. М.
|
2
|
Коордування та
контроль за оновленням інформації у навчальних блогах та блогах груп кожного
|
Обмін досвідом
та зв'язок з учнями та батьками
|
Храмцова М.М
|
Жовтень – ІІІ засідання
|
|||
1
|
Предметний
тиждень «Я - секретар»
|
Обмін досвідом
|
Члени комісії
асистента референта
|
2
|
«Письмові
звертання громадян»
|
Із досвіду
роботи з обдарованими дітьми
|
Густодим Н.В.
|
3
|
«Складання
запрошення, вітання для гостей. Підготовка презентації»
|
Майстер-клас
проведення уроку виробничого навчання
|
Котенко В. Г.
|
4
|
«Застування
інноваційних та інформаційних технологій при викладанні предметів загального
технічної та професійно-теоретичної підготовки»
|
Обговорення
обласної школи передового педагогічного досвіду та відкритого уроку викладача
|
Гордієнко Т.Г.
|
5
|
«Перерізи і
розрізи»відкритий урок
|
Обмін досвідом
|
Гордієнко Т.Г.
|
6
|
«Кращій з
професії »
|
Організація
предметного тижня комп’ютерних дисциплін
|
Подвойська Л.М.
|
7
|
«Живи та квітни, єдина Україно!»
|
Круглий стіл.
Особливості бінарного уроку
|
Кошелева Т.О
Айгин Т.О
|
8
|
«Форми
нарізування овочів»
|
Обговорення
відкритого уроку
|
Овсієнко І.С
|
листопад – ІV засідання
|
|||
1
|
«Методи
нарізання різби плашками»
|
Обговорення
відкритого уроку викладача
|
Паук В.В
|
2
|
Робота з темою
«Принцип роботи лазерного принтера» з предмету «Технологія ремонту та
обслуговування лічільно-обчислювальних машин»
|
Обмін досвідом
|
Котенко О.В.
|
3
|
«Системні
блоки. Склад та монтаж корпусів»
|
Обговорення
уроку предмету «Технлогія ремонту та обслуговування лічільно-обчислювальних
машин»
|
Котенко О.В.
|
4
|
«Використання
обчислень у електронних таблицях»
|
Використання
іновацій на ТКОІ
|
Подвойська Л.М
|
5
|
«Створення
алгоритмів та блок-схем»
|
Інноваційні
методи викладання предмету «Основи програмування»
|
Сердюк Р.Л.
|
6
|
Віртуальні
«Хрестики ноліки»
|
Виховний захід
до тижня «Компютерних технологій»
|
Храмцова М.М
|
7
|
«Дворянство як
міф про краще життя»
|
Досвід роботи з
обдарованими дитьми
|
Пашкова В.М
|
грудень – V засідання
|
|||
1
|
«робота з таблицями
в МS Word»
|
Розробка
інструкційних карт
|
Сердюк Р.Л
|
2
|
«Друкуючи
пристрої. Робота з зозбирання та складання принтерів»
|
Обговорення
методів використаних на уроці виробничого навчання
|
Котенко О.В.
|
3
|
«Створення
листівок у пограмі верстки стрибус»
|
Особливості
використання програми
|
Подвойська ЛМ
|
4
|
«Електромонтажні
роботи»
|
Бінарний урок
|
Швець А.М.
Котенко О.В.
|
5
|
«Віруси»
|
Обговорення
відкритого уроку
|
Долженкова О.О
|
6
|
«Кращий з
професії кухар,кондитер, парикмахерів»
|
Предметний
тиждень
|
Овсієнко І.С
|
7
|
«Новітні
чоловічі стрижки»
|
Новітні
методики стрижки
|
Семірніна О.А
|
8
|
«Приготування
напівфабрикатів з мясної котлетної маси»
|
Відкритий урок
виробничого навчання
|
Мамедова Е.І
|
січень – VІ засідання
|
|||
1
|
Розробка уроку
«військова дисципліна її суть та значення»
|
Обмін досвідом
|
Шихов К.Ш.
|
2
|
Розробка уроку
«Робота з електронними таблицями»
|
Обмін досвідом
|
Подвойськам
Л.М.
|
3
|
«Створення
алгоритмів та блок-схем»
|
Особливості
використання інформаційних карток при проведенні лабораторно-практичних робіт
|
Сердюк Р.Л.
|
4
|
«Стретегія особистісного і професійного самовдосконалення викладача»
|
Психолого-педагогічний
тренінг
|
Пашкова В.М
|
лютий – VІІ засідання
|
|||
1
|
Розробка уроку
«Розвиток витривалості»
|
Обговорення
методичної розробки
|
Станкевіч Є.О
|
2
|
Розробка уроку
«Розвиток сили»
|
Обмін досвідом
проведення уроку
|
Ожерельєв С.С.
|
3
|
«Нарізання
різьби різцем»
|
Обговорення
методичної розробки майста виробничого навчання
|
Павленко Т.Ф.
|
4
|
Робота з темою
«Виготовлення простого електричного ланцюгу»
|
Обмін досвіду
|
Котенко О.В.
|
5
|
«Засоби
оформлення документів в текстовому редакторі»
|
Створення
комп’ютерного супровіду до уроку
|
Храмцова М.М
|
6
|
«Нітроген оксид
і нітроген оксид як забруднювачі атмосфери»
|
ІКТ на
відкритому уроці
|
Денисова Т.С.
|
7
|
«Кримінальне
право. Злочин»
|
Відкритий урок
|
Рябих І.О.
|
березень – VІІІ засідання
|
|||
1
|
«Оцінювання знань – як педагогічна проблема»
|
Методична
доповідь
|
Тарабаренко Л.Ю
|
2
|
«Приготування
бісквітного тіста»
|
Відкритий урок
|
Тимченко Н.М
|
квітень – ІХ засідання
|
|||
1
|
Підсумки
конкурсу «Найкращий з професії верстатник»
|
Обговорення
результатів
|
Майстри в\н
верстатних професій
|
2
|
«Елементи
теорії ймовірності та математичної статистики»
|
Обмін досвідом,
інноваційні методи в розробці уроку
|
Сукачова С.В
|
3
|
Профорієнтація
|
Інноваційні
методи інформування населення
|
Подвойська Л.М
|
Травень – Х засідання
|
|||
1
|
Техмінімум для
викладачів «Позитивні і негативні наслідки використання Internet для розвитку особистості учня»
|
Обмін досвідом,
інноваційні методи в розробці уроку
|
Котенко В.Г.
|
2
|
Методична
доповідь «Змістовне наповнення традиційних принципів в умовах інформатизації
освіти»
|
Обмін досвідом,
інноваційні методи в розробці уроку
|
Густодим Н.В.
|
3
|
Обговорення
методичної розробки «Рзробка схеми інформаційного буклету, візитної картки в
програмі Pablisher»
|
Обмін досвідом,
інноваційні методи в розробці уроку
|
Котенко
В.Г.
|
4
|
«Я роблю
так…»урок подорож «Червона книга України»
|
Майстер-клас
|
Буханцова С.М
|
червень – ХІ засідання
|
|||
1
|
«Мої педагогічні знахідки»
|
Методична
палітра. Творчий звіт викладача
|
Буханцова С.М
|
2
|
Підсумки роботи
МО за рік
|
Заст.директора
з НР Тарабаренко Л.Ю.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий