Міністерство освіти
і науки України
Департамент науки і
освіти
Харківської
обласної державної адміністрації
Державний
навчальний заклад
«Харківське вище
професійне училище № 6»
Проект 
Застосування хмарних технологій у 
навчально-виховному процесі
Творча група:
Заступник
директора 
з
навчально-виробничої роботи 
Тарабаренко
Л.Ю.
Голова
методичної комісії 
із
впровадження 
інноваційних
технологій
Храмцова
М.М.
Викладач-методист,
спеціаліст
вищої категорії  
Гордієнко
Т.Г.
Провідний
бібліотекар 
Ломакіна
Л.О.
Харків-2015
Склад творчої групи
| 
№ 
з/п | 
Прізвище, ім'я, по батькові | 
Найменування посади | 
Найменування закладу, 
який закінчив 
(рік закінчення, спеціальність,
  кваліфікація за дипломом) | 
Кваліфікаційна категорія, педагогічне,
  звання (для викладачів); 
розряд або категорія 
(для майстрів виробничого навчання,
  інструкторів) | 
Педагогічний стаж 
(повних років) | 
Підвищення кваліфікації за фахом 
(найменування навчального закладу, номер,
  дата видачі документа про підвищення кваліфікації) | 
При-мітки 
(шта-тний, суміс-ник) | 
| 
1 | 
Тарабаренко
  Людмила Юріївна | 
Викладач  | 
Харківський
  інженерно-економічний інститут, 1988 р., економіка та організація
  машинобудівної промисловості, інженер-економіст, ПВ 669266, 
ГПТУ № 6, 1979
  р., секретар-друкарка зі знаннями стенографії № 5108 | 
Спеціаліст
  вищої категорії | 
35 | 
УІПА,
  свідоцтво 
 № 1443 від 
  28.12.2013 | 
Основне місце
  роботи | 
| 
2 | 
Храмцова Марія
  Миколаївна | 
Викладач  | 
Українська
  інженерно-педагогічна Академія, 2001р. Професійне навчання, комп’ютерні
  системи та мережі, інженер-педагог, № 17063148 | 
Спеціаліст 
І категорії | 
12 | 
УІПА,
  свідоцтво  
№ 2003 від
  23.10.2012 | 
Основне місце
  роботи | 
| 
3 | 
Гордієнко Тетяна Георгіївна | 
Викладач  | 
Харківський ордена Леніна Політехнічний інститут ім. В.І.Леніна, 1980 
Технологія машинобудування металорізальні верстати та інструменти,
  інженер-механік 
Диплом В-1 № 614709 | 
Спеціаліст вищої категорії | 
30 | 
УІПА, свідоцтво № 1445 від 28.12.2013 | 
Основне місце роботи | 
| 
4 | 
Ломакіна
  Лариса Александрівна | 
Провідний
  бібліотекар | 
ХДУ
  1976, російська мова та література, філолог російська мова 
 та література | 
Провідний
  бібліотекар  | 
25 | 
- | 
Основне
  місце роботи | 
Проектна пропозиція
Методична робота педагогічного
колективу ДНЗ ХВПУ №6 здійснюється на основі використання сучасних педагогічних
технологій, а саме – розробки проекту застосування хмарних технологій у
навчально-виховному процесі
Обґрунтування
потреби
Інформаційно-технологічний
прогрес у суспільстві, трансформація та перебудова різних сфер життя, тенденції
глобалізації світового простору, перехід України до ринкової економіки додають
складнощів у розвиток країни, яка формує нові пріоритети згідно із сучасними
цінностями суспільства. Сьогодення потребує зростання ролі особистості в
суспільстві. Для цього потрібно постійно шукати нові педагогічні технології,
які сприятимуть формуванню соціального середовища, що розвиває, навчає і
виховує. З огляду на це проблема належної організації методичної роботи з
педагогічними кадрами досить актуальна.
Актуальність
впровадження у навчальну роботу цього проекту зумовлена зовнішніми та
внутрішніми чинниками:
-               
стрімким розвитком
навколишнього світу;
-               
загальною комп’ютеризацією
навчального процесу;
-               
вимогами сьогодення -
якісно модернізувати освітній процес;
-               
виведення на якісно новий
рівень продуктивності зв’язків між батьками, учнями та педагогічними
працівниками; педагогічних працівників між собою.
Вид проекту:
практико-орієнтований
Мета проекту :
v                          
створення єдиної ресурсної
інформаційно-методичної бази;
v                          
надання учням та педагогам
інтеграційної інтерактивної підтримки; 
v          
спрямування педагогів на
активне застосування інформаційних технологій у навчальному процесі;
v          
організація ефективного
методичного простору для педагогів із доступом до потрібної інформації в
будь-який час;
v          
оперативна методична
допомога з будь-яких питань;
v          
можливість узяти активну
участь у віртуальних методичних заходах, представити власний досвід роботи;
v          
створення єдиної блогосфери
співучасників;
v          
організація формального та
неформального спілкування на професійні теми;
v          
поширення педагогічного
досвіду;
v          
створення інформаційно-комунікаційних
форм спілкування;
v          
створення продуктивних умов
для обміну методичними напрацюваннями, програмами, електронними дидактичними матеріалами;
v          
популяризація інноваційних
форм і методів використання інформаційно-комунікаційних технологій у методиці
вивчення предметів.
Завдання проекту:
1.  Вивчення стану готовності педагогічного колективу до втілення інновацій.
2.  Забезпечення психолого-педагогічних умов для втілення інновацій у
навчальний процес.
3.  Створення організаційних та навчально-методичних ресурсів для забезпечення
мотивації та активізації застосування інновацій.
4.  Організація практичної роботи педагогів у мережі.
5.  Розвиток і реалізація творчих здібностей учасників проекту.
6.  Створення психологічного простору для педагога.
Очікувані результати реалізації проекту:
1. Високий, порівняно с досягнутим за минулі роки, рівень якості
навчально-виховного процесу за рахунок застосування хмарних технологій.
2. Створення блогосфери, до якої ввійдуть:
v     автоматизована система управління закладом; 
v     єдина інформаційна база методичного забезпечення з інформатики, бібліотеки,
математики, історії, хімії, фізики, української мови, літератури та предметів
професійного спрямування з локальним доступом до його ресурсів; 
v     власні розробки електронних засобів навчання; 
v     Web – бібліотека з мережевим доступом до її ресурсів; 
v     бібліотека нетрадиційних уроків та уроків-ігор, уроків-екскурсій; 
v     творчі лабораторії вчителів; 
v     салон інновацій, майстер-класи, круглі столи, творчі групи з використання
ППЗ; 
v     навчально-методичний комплекс; 
v      роботи за проектними методиками для
здійснення пошуково-дослідницької діяльності учнів
3. Підвищення фахової компетентності, удосконалення форм та якості
педагогічного впливу.
4. Забезпечення рівного доступу до інформаційного середовища.
Методологія і етапи
реалізації проекту
Нормативно
– правове забезпечення проекту
v  Конституція України (1996 р.), 
v  Закон України «Про загальну середню освіту» (1999 р.), 
v  Закон України «Про професійно-технічну освіту»
v  Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність»
v  Закон України «Про авторське право і суміжні права»
v  Закон України «Про науково-технічну інформацію»
v  Закон України «Про наукову і науково-технічну експертизу»
v  Положення «Про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності» (наказ
МОН України від 17.11.2000 №522),
v Закон України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні» 
v  Закон України  «Про інноваційну діяльність» та інші.
Етапи реалізації проекту
І – діяльнісно-прогностичний;
ІІ – конструктивно-моделювальний;
ІІІ – апробаційно-впроваджувальний;
ІV – етап стабільного функціонування та
рефлексивної аналітики.
І етап –
діяльнісно-прогностичний
Мета етапу:
-               
вивчити наявний рівень
готовності педагогічного колективу до інновацій;
-               
формувати особистісну
потребу та психологічну готовність педагогів до впровадження інновацій.
Зміст роботи:
1.          
Аналіз результатів
навчальної роботи та визначення рейтингів викладачів та методичних комісій.
2.          
Визначення рівня володіння
педагогами ІКТ.
3.          
Організація участі
педагогічних працівників у програмі «Intel – навчання для майбутнього».
4.          
Пошук наукових і
навчально-методичних джерел про створенню хмарних технологій в освітньому
середовищі, підготовка джерел для опрацювання педагогами училища.
Форми і методи роботи:
1. Методична нарада:
- використання інформаційних технологій при створенні навчальних проектів;
доповідь Павленко Т. К. [Додаток
1]
2.
Теоретичний семінар:
- гуманізація освітніх інноваційних процесів; доповідь Пашкова В. М. [Додаток
2]
- комп’ютерне навчання як засіб впровадження особистісно-оріентовних
розвиваючих технологій ; доповідь Подвойської Л.М. [Додаток 3]
- інноваційність як ознака сучасної освіти; доповідь Тарабаренко Л. Ю. [Додаток 4] 
-      використання ІКТ у навчальному
процесі; доповідь Храмцової М.М, [Додаток 5]; доповідь
Кругової Т.В. [Додаток
6]
- нормативна база інноваційної діяльності;доповідь Буханцової С.М. [Додаток
7]
- психолого-педагогічні аспекти готовності викладача до інноваційної
діяльності. Доповідь Пашкової В.М. [Додаток 8]
- сутність та структура педагогічної іноватики; доповідь Паук В.В. [Додаток
9]
3. Розроблення і затвердження плану роботи над темою проекту. [Додаток 10]
4. Анкетування педагогічних працівників з метою виявлення готовності до
інноваційної діяльності. [Додаток 11]
Очікувані результати:
Сформоване уявлення про шляхи застосування ІКТ у навчальному процесі, а
саме – хмарних технологій.
ІІ етап –
конструктивно-моделювальний
Мета етапу:
1.         
Вивчення технології
створення блогосфери.
2.         
Розробка планів індивідуальної
роботи педагогів за проектом.
3.         
Аналіз досвіду впровадження
теми проекту (зарубіжного та вітчизняного).
4.         
Аналіз літератури з
проблеми формування хмарного середовища.
5.         
Психолого-педагогічна
підтримка процесу впровадження проекту.
Форми і методи роботи:
1.         
Педагогічна рада:
- впровадження інноваційних технологій освіти – шлях до формування
особистості учня та підготовку його до життя в сучасних умовах. Доповідь
Густодим Н.В. [Додаток 12]
- компетентність як педагогічне явище. Інформаційна компетентність. Доповідь
Гордієнко Т.Г. [Додаток
13]
      2. Створення банку досвіду впровадження
хмарних технологій в освітню діяльність.
     3. Вивчення досвіду створення власного
блогу викладача Гордієнко Т.Г. – журнал Профтех
освіта № 3  [Додаток 14]
Очікуванні результати:
Особистісне
сприйняття та засвоєння учасниками навчально-виховного процесу теоретичних
засад застосування хмарних технологій.
ІІІ етап –
апробаційно-впроваджувальний
Мета етапу:
Апробувати
та упровадити хмарні технології у навчально-виховний процес.
Зміст роботи:
1.         
Організувати формальне і
неформальне спілкування учнів, батьків, викладачів та майстрів виробничого
навчання на професійні теми.
2.         
Створити єдиний
інформаційний простір, відкритий і доступний кожному учню, батькам та
педагогічним працівниками.
3.         
Організувати практичну
діяльність педпрацівників у хмарному середовищі через створені блоги.
4.         
Розвиток в учнів
зацікавленості у вивченні предметів, їхнього мислення, творчості, колективізму.
Організація учнів для участі у вікторинах, конкурсах, олімпіадах.
5.         
Професійна діяльність
педагогів у блогах, спрямована на реалізацію індивідуальної методичної мети.
Форми і методи роботи:
1.         
Створення ресурсної бази
кожного блогу, яка вміщує :
v  Блоги навчальних груп: [Додаток 15]
-              
організація колективної
діяльності учнів у рамках виконуваних робіт;
-              
записи з обговоренням
питань, які виникають в учнів;
-              
зміни у розкладі;
-              
оголошення про проведення
консультацій (батьківські збори) та ін.;
-              
стрічка новин;
-              
електронний журнал.
Приклад
блогу групи наведений нижче:
v    Блоги класних керівників: [Додаток
16]
-                  
скарбниця класного
керівника – методичні рекомендації по роботі з навчальною групою;
-                  
нормативно-правові
документи з організації виховної роботи;
-                  
батьківські збори;
-                  
рекомендації щодо
планування виховної роботи;
-                  
анкетування учнів;
-                  
правила роботи з блогами.
-   цікаві матеріали з тем курсу;
-   лабораторно-практичні завдання для учнів;
-   навчальні фільми, презентації, фото тощо.
v  Блог заступника директора з навчально-виховної роботи: [Додаток
18]
-              
профорієнтація та агітування;
-              
графіки контролю проведення
виховних годин;
-              
фотоматеріали;
-              
плани роботи засідання
учнівського самоврядування, старостатів, ради з профілактики правопорушень;
-              
плани проведення святкових
заходів. 
Очікуванні результати:
Реалізація на
практиці роботи всіх навчальних груп, викладачів, майстрів виробничого навчання
та класних керівників проекту застосування хмарних технологій у
навчально-виховному процесі. 
Мета етапу:
Вивчити та
узагальнити результати впровадження проекту «Застосування хмарних технологій у
навчально-виховному процесі».
Зміст роботи:
1.         
Внутрішній адміністративний
моніторинг динаміки результатів упровадження проекту.
2.         
Узагальнення результатів
моніторингу змін ефективності навчально-виховного процесу.
3.         
Узагальнення досвіду роботи
методичних комісій, педагогічних працівників з упровадження проекту.
4.         
Оформлення результатів
роботи над проектом.
Форми і методи роботи:
1.     
Науково-практична
конференція педагогічного колективу «Результати упровадження проекту
«Застосування хмарних технологій у навчально-виховному процесі».
2.     
Засідання педагогічної ради
училища «Вплив упровадження проекту «Застосування хмарних технологій у
навчально-виховному процесі» на якість роботи ДНЗ ХВПУ № 6».
1.         
Підвищення результатів
навчальної діяльності учнів
2.         
Підвищення якості
методичних робіт
3.         
Підвищення якості
педагогічної майстерності 
1.             
Морозов Н. В. Впровадження
інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес закладів
ПТО: Методичний посібник. – К.: АРМ Економіка, 2011. – 168с.
2.             
Бурмакина В.Ф. Большая
Семерка (Б7). Информационно-технологическая компетентность: Методическое
руководство для подготовки к тестированию учителей /Бурмакина В.Ф., Зелман М.,
Фалина И. Н. – М.: Международный банк реконструкции и развития, Национальный
фонд подготовки кадров, Центр развития образования АН при правительстве РФ,
2007. (електронный ресурс).- Режим доступу: http://www.ifap.ru
3.             
Биховский Я. С., Коровко
А.В., Патаракин Е.Д. Учим и учимся с Веб 2.0. – М.: Интуит.ру,2007.-95с
4.             
Захарова И.Г.
Информационные технологии в образовании. – М.: Издательский центр «Академия»,
2005. – 192 с.
5.             
Информационные и
комуникационные технологии в подготовке преподавателей. – Division of Higher
Education, ЮНЕСКО, 2005
6.             
Интернет в гуманитарном
образовании. Под. ред.. ЕС.Полт. – М. ,2001
7.             
Комплексний підхід у
сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з
освітньої політики / Під. Аг. Ред.. о. В. Овчарук. – К., К.І.С., 2004. – 112с.
8.             
Кухаренко В. М. , Рибалко
О. В., Сиротенко Н. Г. Дистанційне навчання: Умови застосування. Дистанційний курс.
Навч. Посібник /за ред. В.М. Кухаренка, 3-е ви. – Харків: НТУ «ХПІ», «Торсінг»,
2002. – 320 с.
9.             
Моисеева М. В. Изменение
системы образования в условиях перехода к информационному обществу. Методика
изучения компьютерних телекоммуникаций в школе.
10.        
Http:/scholar.urc.ac.ru/courses/telecom/temal/temal_1.html
11.        
Морзе Н. В., Дементієвська
Н. П. Методичні рекомендації для тренерів-методистів за програмою «Intel - навчання
для майбутнього» /Н. В. Морзе – К.: Видавнича група «ВНV», 2005. – 125с.
12.        
Морзе Н. В. Проект «Рівний
доступ до якісної освіти». Модуль 3. «Інтернет в дидактиці» / Н. В. Морзе //
Навчально-методичний посібник. 2-е видання, 2007. – 100с.
13.        
Морзе Н. В. Проект «Рівний
доступ до якісної освіти». Модуль 4. «Компьютер в дидактиці» / Н. В. Морзе //
Навчально-методичний посібник. 2-е видання, 2007. – 100с.
14.        
Морзе Н. В.., Вебер В. П.
Як визначити педагогічну цінність електроних засобів навчального призначення /Н.
В. Морзе// Директор школи, ліцею, гімназії, 2007. - № 4. – с. 31-36.
15.        
Морзе Н. В., Глазунова О.
Г. Структура електронного навчального курсу на базі платформи дистанційного
навчання та його сертифікація / Н. В. Морзе // Науковий часопис НПУ ім. М. П.
Драгоманова. Серія № 2.- К.: НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 2008. – С. 180-194.
 
Комментариев нет:
Отправить комментарий