Проект Застосування хмарних технологій у навчально-виховному процесі

Міністерство освіти і науки України
Департамент науки і освіти
Харківської обласної державної адміністрації
Державний навчальний заклад
«Харківське вище професійне училище № 6»
Проект 
Застосування хмарних технологій у
навчально-виховному процесі


Творча група:
Заступник директора
з навчально-виробничої роботи
Тарабаренко Л.Ю.

Голова методичної комісії
із впровадження
інноваційних технологій
Храмцова М.М.

Викладач-методист,
спеціаліст вищої категорії 
Гордієнко Т.Г.

Провідний бібліотекар
Ломакіна Л.О.


Харків-2015
Склад творчої групи
з/п
Прізвище, ім'я, по батькові
Найменування посади
Найменування закладу,
який закінчив
(рік закінчення, спеціальність, кваліфікація за дипломом)
Кваліфікаційна категорія, педагогічне, звання (для викладачів);
розряд або категорія
(для майстрів виробничого навчання, інструкторів)
Педагогічний стаж
(повних років)
Підвищення кваліфікації за фахом
(найменування навчального закладу, номер, дата видачі документа про підвищення кваліфікації)
При-мітки
(шта-тний, суміс-ник)
1
Тарабаренко Людмила Юріївна
Викладач
Харківський інженерно-економічний інститут, 1988 р., економіка та організація машинобудівної промисловості, інженер-економіст, ПВ 669266,
ГПТУ № 6, 1979 р., секретар-друкарка зі знаннями стенографії № 5108
Спеціаліст вищої категорії
35
УІПА, свідоцтво
 № 1443 від  28.12.2013
Основне місце роботи
2
Храмцова Марія Миколаївна
Викладач
Українська інженерно-педагогічна Академія, 2001р. Професійне навчання, комп’ютерні системи та мережі, інженер-педагог, № 17063148
Спеціаліст
І категорії
12
УІПА, свідоцтво
№ 2003 від 23.10.2012
Основне місце роботи
3
Гордієнко Тетяна Георгіївна
Викладач
Харківський ордена Леніна Політехнічний інститут ім. В.І.Леніна, 1980
Технологія машинобудування металорізальні верстати та інструменти, інженер-механік
Диплом В-1 № 614709
Спеціаліст вищої категорії
30
УІПА, свідоцтво № 1445 від 28.12.2013
Основне місце роботи
4
Ломакіна Лариса Александрівна
Провідний бібліотекар
ХДУ 1976, російська мова та література, філолог російська мова
 та література
Провідний бібліотекар
25
-
Основне місце роботи
 
Проектна пропозиція

Методична робота педагогічного колективу ДНЗ ХВПУ №6 здійснюється на основі використання сучасних педагогічних технологій, а саме – розробки проекту застосування хмарних технологій у навчально-виховному процесі
Обґрунтування потреби
Інформаційно-технологічний прогрес у суспільстві, трансформація та перебудова різних сфер життя, тенденції глобалізації світового простору, перехід України до ринкової економіки додають складнощів у розвиток країни, яка формує нові пріоритети згідно із сучасними цінностями суспільства. Сьогодення потребує зростання ролі особистості в суспільстві. Для цього потрібно постійно шукати нові педагогічні технології, які сприятимуть формуванню соціального середовища, що розвиває, навчає і виховує. З огляду на це проблема належної організації методичної роботи з педагогічними кадрами досить актуальна.
80% успіху навчального процесу залежить від особистості викладача, його поінформованості. В умовах бурхливого розвитку науково-технічного прогресу, частої зміни освітніх програм, навчальних планів боротьба з девальвацією раніше здобутих знань набуває нового змісту. Ця проблема стосується передусім педагогів, для яких єдиний шлях її вирішення – вчитися все своє життя.
Актуальність впровадження у навчальну роботу цього проекту зумовлена зовнішніми та внутрішніми чинниками:
-                стрімким розвитком навколишнього світу;
-                загальною комп’ютеризацією навчального процесу;
-                вимогами сьогодення - якісно модернізувати освітній процес;
-                виведення на якісно новий рівень продуктивності зв’язків між батьками, учнями та педагогічними працівниками; педагогічних працівників між собою.
Вид проекту: практико-орієнтований
Мета проекту :
v                           створення єдиної ресурсної інформаційно-методичної бази;
v                           надання учням та педагогам інтеграційної інтерактивної підтримки;
v           спрямування педагогів на активне застосування інформаційних технологій у навчальному процесі;
v           організація ефективного методичного простору для педагогів із доступом до потрібної інформації в будь-який час;
v           оперативна методична допомога з будь-яких питань;
v           можливість узяти активну участь у віртуальних методичних заходах, представити власний досвід роботи;
v           створення єдиної блогосфери співучасників;
v           організація формального та неформального спілкування на професійні теми;
v           поширення педагогічного досвіду;
v           створення інформаційно-комунікаційних форм спілкування;
v           створення продуктивних умов для обміну методичними напрацюваннями, програмами, електронними дидактичними матеріалами;
v           популяризація інноваційних форм і методів використання інформаційно-комунікаційних технологій у методиці вивчення предметів.
Завдання проекту:
1.  Вивчення стану готовності педагогічного колективу до втілення інновацій.
2.  Забезпечення психолого-педагогічних умов для втілення інновацій у навчальний процес.
3.  Створення організаційних та навчально-методичних ресурсів для забезпечення мотивації та активізації застосування інновацій.
4.  Організація практичної роботи педагогів у мережі.
5.  Розвиток і реалізація творчих здібностей учасників проекту.
6.  Створення психологічного простору для педагога.
Очікувані результати реалізації проекту:
1. Високий, порівняно с досягнутим за минулі роки, рівень якості навчально-виховного процесу за рахунок застосування хмарних технологій.
2. Створення блогосфери, до якої ввійдуть:
v     автоматизована система управління закладом;
v     єдина інформаційна база методичного забезпечення з інформатики, бібліотеки, математики, історії, хімії, фізики, української мови, літератури та предметів професійного спрямування з локальним доступом до його ресурсів;
v     власні розробки електронних засобів навчання;
v     Web – бібліотека з мережевим доступом до її ресурсів;
v     бібліотека нетрадиційних уроків та уроків-ігор, уроків-екскурсій;
v     творчі лабораторії вчителів;
v     салон інновацій, майстер-класи, круглі столи, творчі групи з використання ППЗ;
v     навчально-методичний комплекс;
v      роботи за проектними методиками для здійснення пошуково-дослідницької діяльності учнів
3. Підвищення фахової компетентності, удосконалення форм та якості педагогічного впливу.
4. Забезпечення рівного доступу до інформаційного середовища.
Методологія і етапи реалізації проекту
Нормативно – правове забезпечення проекту
 На загальнодержавному рівні інноваційні процеси в системі освіти регулюють:
v  Конституція України (1996 р.),
v  Закон України «Про загальну середню освіту» (1999 р.),
v  Закон України «Про професійно-технічну освіту»
v  Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність»
v  Закон України «Про авторське право і суміжні права»
v  Закон України «Про науково-технічну інформацію»
v  Закон України «Про наукову і науково-технічну експертизу»
v  Положення «Про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності» (наказ МОН України від 17.11.2000 №522),
v Закон України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні»
v  Закон України  «Про інноваційну діяльність» та інші.

Етапи реалізації проекту
І – діяльнісно-прогностичний;
ІІ – конструктивно-моделювальний;
ІІІ – апробаційно-впроваджувальний;
ІV – етап стабільного функціонування та рефлексивної аналітики.

І етап – діяльнісно-прогностичний
Мета етапу:
-                вивчити наявний рівень готовності педагогічного колективу до інновацій;
-                формувати особистісну потребу та психологічну готовність педагогів до впровадження інновацій.
Зміст роботи:
1.           Аналіз результатів навчальної роботи та визначення рейтингів викладачів та методичних комісій.
2.           Визначення рівня володіння педагогами ІКТ.
3.           Організація участі педагогічних працівників у програмі «Intel – навчання для майбутнього».
4.           Пошук наукових і навчально-методичних джерел про створенню хмарних технологій в освітньому середовищі, підготовка джерел для опрацювання педагогами училища.
Форми і методи роботи:
1. Методична нарада:
- використання інформаційних технологій при створенні навчальних проектів; доповідь Павленко Т. К. [Додаток 1]
2. Теоретичний семінар:
- гуманізація освітніх інноваційних процесів; доповідь Пашкова В. М. [Додаток 2]
- комп’ютерне навчання як засіб впровадження особистісно-оріентовних розвиваючих технологій ; доповідь Подвойської Л.М. [Додаток 3]
- інноваційність як ознака сучасної освіти; доповідь Тарабаренко Л. Ю. [Додаток 4]
-      використання ІКТ у навчальному процесі; доповідь Храмцової М.М, [Додаток 5]; доповідь Кругової Т.В. [Додаток 6]
- нормативна база інноваційної діяльності;доповідь Буханцової С.М. [Додаток 7]
- психолого-педагогічні аспекти готовності викладача до інноваційної діяльності. Доповідь Пашкової В.М. [Додаток 8]
- сутність та структура педагогічної іноватики; доповідь Паук В.В. [Додаток 9]
3. Розроблення і затвердження плану роботи над темою проекту. [Додаток 10]
4. Анкетування педагогічних працівників з метою виявлення готовності до інноваційної діяльності. [Додаток 11]

Очікувані результати:
Сформоване уявлення про шляхи застосування ІКТ у навчальному процесі, а саме – хмарних технологій.

ІІ етап – конструктивно-моделювальний
Мета етапу:
1.          Вивчення технології створення блогосфери.
2.          Розробка планів індивідуальної роботи педагогів за проектом.
3.          Аналіз досвіду впровадження теми проекту (зарубіжного та вітчизняного).
4.          Аналіз літератури з проблеми формування хмарного середовища.
5.          Психолого-педагогічна підтримка процесу впровадження проекту.

Форми і методи роботи:
1.          Педагогічна рада:
- впровадження інноваційних технологій освіти – шлях до формування особистості учня та підготовку його до життя в сучасних умовах. Доповідь Густодим Н.В. [Додаток 12]
- компетентність як педагогічне явище. Інформаційна компетентність. Доповідь Гордієнко Т.Г. [Додаток 13]
      2. Створення банку досвіду впровадження хмарних технологій в освітню діяльність.
     3. Вивчення досвіду створення власного блогу викладача Гордієнко Т.Г. – журнал Профтех освіта № 3  [Додаток 14]
Очікуванні результати:
Особистісне сприйняття та засвоєння учасниками навчально-виховного процесу теоретичних засад застосування хмарних технологій.

ІІІ етап – апробаційно-впроваджувальний
Мета етапу:
Апробувати та упровадити хмарні технології у навчально-виховний процес.
Зміст роботи:
1.          Організувати формальне і неформальне спілкування учнів, батьків, викладачів та майстрів виробничого навчання на професійні теми.
2.          Створити єдиний інформаційний простір, відкритий і доступний кожному учню, батькам та педагогічним працівниками.
3.          Організувати практичну діяльність педпрацівників у хмарному середовищі через створені блоги.
4.          Розвиток в учнів зацікавленості у вивченні предметів, їхнього мислення, творчості, колективізму. Організація учнів для участі у вікторинах, конкурсах, олімпіадах.
5.          Професійна діяльність педагогів у блогах, спрямована на реалізацію індивідуальної методичної мети.

Форми і методи роботи:
1.          Створення ресурсної бази кожного блогу, яка вміщує :
v  Блоги навчальних груп: [Додаток 15]
-               організація колективної діяльності учнів у рамках виконуваних робіт;
-               записи з обговоренням питань, які виникають в учнів;
-               зміни у розкладі;
-               оголошення про проведення консультацій (батьківські збори) та ін.;
-               стрічка новин;
-               електронний журнал.
Приклад блогу групи наведений нижче:
 
v    Блоги класних керівників: [Додаток 16]
-                   скарбниця класного керівника – методичні рекомендації по роботі з навчальною групою;
-                   нормативно-правові документи з організації виховної роботи;
-                   батьківські збори;
-                   рекомендації щодо планування виховної роботи;
-                   анкетування учнів;
-                   правила роботи з блогами.
 v  Блоги викладачів: [Додаток 17]
-   цікаві матеріали з тем курсу;
-   лабораторно-практичні завдання для учнів;
-   навчальні фільми, презентації, фото тощо.
v  Блог заступника директора з навчально-виховної роботи: [Додаток 18]
-               профорієнтація та агітування;
-               графіки контролю проведення виховних годин;
-               фотоматеріали;
-               плани роботи засідання учнівського самоврядування, старостатів, ради з профілактики правопорушень;
-               плани проведення святкових заходів.
Очікуванні результати:
Реалізація на практиці роботи всіх навчальних груп, викладачів, майстрів виробничого навчання та класних керівників проекту застосування хмарних технологій у навчально-виховному процесі.
 ІV етап – етап стабільного функціонування та рефлексивної аналітики
Мета етапу:
Вивчити та узагальнити результати впровадження проекту «Застосування хмарних технологій у навчально-виховному процесі».
Зміст роботи:
1.          Внутрішній адміністративний моніторинг динаміки результатів упровадження проекту.
2.          Узагальнення результатів моніторингу змін ефективності навчально-виховного процесу.
3.          Узагальнення досвіду роботи методичних комісій, педагогічних працівників з упровадження проекту.
4.          Оформлення результатів роботи над проектом.
Форми і методи роботи:
1.      Науково-практична конференція педагогічного колективу «Результати упровадження проекту «Застосування хмарних технологій у навчально-виховному процесі».
2.      Засідання педагогічної ради училища «Вплив упровадження проекту «Застосування хмарних технологій у навчально-виховному процесі» на якість роботи ДНЗ ХВПУ № 6».
 Очікувані результати:
1.          Підвищення результатів навчальної діяльності учнів
2.          Підвищення якості методичних робіт
3.          Підвищення якості педагогічної майстерності
 Список використаної літератури
1.              Морозов Н. В. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес закладів ПТО: Методичний посібник. – К.: АРМ Економіка, 2011. – 168с.
2.              Бурмакина В.Ф. Большая Семерка (Б7). Информационно-технологическая компетентность: Методическое руководство для подготовки к тестированию учителей /Бурмакина В.Ф., Зелман М., Фалина И. Н. – М.: Международный банк реконструкции и развития, Национальный фонд подготовки кадров, Центр развития образования АН при правительстве РФ, 2007. (електронный ресурс).- Режим доступу: http://www.ifap.ru
3.              Биховский Я. С., Коровко А.В., Патаракин Е.Д. Учим и учимся с Веб 2.0. – М.: Интуит.ру,2007.-95с
4.              Захарова И.Г. Информационные технологии в образовании. – М.: Издательский центр «Академия», 2005. – 192 с.
5.              Информационные и комуникационные технологии в подготовке преподавателей. – Division of Higher Education, ЮНЕСКО, 2005
6.              Интернет в гуманитарном образовании. Под. ред.. ЕС.Полт. – М. ,2001
7.              Комплексний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики / Під. Аг. Ред.. о. В. Овчарук. – К., К.І.С., 2004. – 112с.
8.              Кухаренко В. М. , Рибалко О. В., Сиротенко Н. Г. Дистанційне навчання: Умови застосування. Дистанційний курс. Навч. Посібник /за ред. В.М. Кухаренка, 3-е ви. – Харків: НТУ «ХПІ», «Торсінг», 2002. – 320 с.
9.              Моисеева М. В. Изменение системы образования в условиях перехода к информационному обществу. Методика изучения компьютерних телекоммуникаций в школе.
10.         Http:/scholar.urc.ac.ru/courses/telecom/temal/temal_1.html
11.         Морзе Н. В., Дементієвська Н. П. Методичні рекомендації для тренерів-методистів за програмою «Intel - навчання для майбутнього» /Н. В. Морзе – К.: Видавнича група «ВНV», 2005. – 125с.
12.         Морзе Н. В. Проект «Рівний доступ до якісної освіти». Модуль 3. «Інтернет в дидактиці» / Н. В. Морзе // Навчально-методичний посібник. 2-е видання, 2007. – 100с.
13.         Морзе Н. В. Проект «Рівний доступ до якісної освіти». Модуль 4. «Компьютер в дидактиці» / Н. В. Морзе // Навчально-методичний посібник. 2-е видання, 2007. – 100с.
14.         Морзе Н. В.., Вебер В. П. Як визначити педагогічну цінність електроних засобів навчального призначення /Н. В. Морзе// Директор школи, ліцею, гімназії, 2007. - № 4. – с. 31-36.
15.         Морзе Н. В., Глазунова О. Г. Структура електронного навчального курсу на базі платформи дистанційного навчання та його сертифікація / Н. В. Морзе // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія № 2.- К.: НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 2008. – С. 180-194.

Комментариев нет:

Отправить комментарий